ŽUPANIJA / DUGA RESA

Razgovor, Josipa Škrtić Pucarević: Dugorešani će uskoro isto odvoz otpada plaćati više - sadašnja cijena već dugo ne pokriva troškove

Razgovor, Josipa Škrtić Pucarević: Dugorešani će uskoro isto odvoz
otpada plaćati više - sadašnja cijena već dugo ne pokriva troškove

Čipiranje kanti za otpad je i službeno jučer krenulo na području Grada Duge Rese. U narednom periodu bit će puno novosti na području zbrinjavanja otpada, a od početka ožujka, kao nažalost i u brojnim drugi gradovima, na snagu stupaju i nove znatno uvećane cijene. O ovim i drugim temama razgovarali smo s direktoricom dugoreške Čistoće Josipom Škrtić – Pucarević.

Imali smo pilot projekt u kojem smo čipirali oko stotinu posuda za kućni otpad, a sada smo i službeno krenuli s postupkom čipiranja posuda na području cijelog grada. Kako imamo 4.500 korisnika, taj posao će potrajati do početka travnja. Za nabavku čipova i opreme za čipiranje utrošili smo već oko 30 tisuća kuna, ali još moramo nabaviti elektroničku evidenciju koja će ići na kamione, a to je i puno veće ulaganje kojem ćemo pristupiti kad nabavimo kamione. Naime, naš postojeći vozni park je skroz dotrajao stoga smo pokrenuli postupak nabavke jednog kamiona koji neće biti nov, već je star 3 godine, a koji će nam služiti dok putem natječaja od Ministarstva za zaštitu okoliša ne povučemo sredstva za sufinanciranje i kupnju još dva kamiona kojima bismo onda mogli pružati kvalitetnu uslugu prikupljanja miješanog i reciklažnog otpada. Ministarstvo sufinancira ovu kupnju s 40 posto od ukupnog iznosa, stoga se nadam da će natječaj uskoro biti otvoren.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Na koji način će biti regulirana prava i obveze korisnika?

Tijekom ovog mjeseca svim korisnicima ćemo dostaviti izjave koje imaju pravnu snagu ugovora. Izjave su koncipirane na način da će u prvom stupcu biti uneseni naši podaci o korisniku, volumen spremnika, broj odvoza i obračunsko mjesto, a u drugom stupcu korisnici će unijeti promjene ako ima nekih pogrešaka ili primjerice žele zatražiti veću ili manju posudu. Rok za očitovanje na izjavu je 15 dana, a ukoliko se u tom vremenu ne očituju smatrat ćemo da su suglasni s navedenim podacima. Minimalni spremnik je 120 litara, a samačka i staračka domaćinstva, kao i vikendaši, mogu zadužiti posudu od 80 litara. U izjavi će biti naveden i broj prolazaka. Imat ćemo dva odvoza miješanog komunalnog otpada i dva odvoza reciklabilnog otpada za papir i plastiku koji će biti bez naknade i za koji ćemo podijeliti plastične vrećice. Za miješani komunalni otpad naplaćivat će se i varijabilni dio, stoga želim reći da ukoliko pojedino domaćinstvo ne prikupi miješani otpad neće izvesti kantu pa im se neće evidentirati odvoz, što znači da će na kraju mjeseca imati manje za platiti. Dok se cjelokupni sustav ne uspostavi imat ćemo prijelazni period u kojem ćemo prolaziti četiri puta kao i do sada, a uz fiksnu cijenu naplaćivat ćemo varijabilnu cijenu samo za jedan odvoz.

Na području MO Belavići ima i nekih specifičnosti. Tamošnji korisnici imaju posude od 240 litara i do sad se otpad odvozio samo dva puta mjesečno, što dalje?

Sustav kakav je sada u skladu s novom uredbom i cjenikom na ovom području više neće biti održiv i predvidjeli smo da će većina stanovnika tražiti manje posude od 120 litara, koliko smo i inače predvidjeli za individualna domaćinstva. No, dok ne uspijemo zamijeniti te posude, jer moramo provesti javnu nabavu, evidentirat ćemo postojeće posude uz dva odvoza kao i do sada, ali u izjavi koju će korisnici dobiti moraju navesti takav zahtjev. Isto tako poticat ćemo ljude i na kompostiranje, odvojeni otpad moći će se i nadalje odlagati i na zelenim otocima, a za mobilno reciklažno dvorište već smo napravili raspored, stoga vjerujem da će kad se sustav ustroji u konačnici smanjiti količina miješanog otpada, a što je jedan od glavnih ciljeva zakonodavca.

Od ožujka na snagu stupaju i nove, visoke cijene prikupljanja otpada?

Sustav je dosta kompliciran, ima tu jako puno posla i troškova, a većina javnih isporučitelja ulazi u taj proces sa starim cijenama. Cijene naših usluga nisu povećavane od 2010. godine, a tada su još Komunalno i Čistoća bili jedna tvrtka i imali zajedničke službe. Postojeća cijena već dugo ne pokriva troškove i to nas je dovelo do toga da imamo jako stari vozni park, koji traži niz popravaka i stvara nam dodatne troškove. U ovoj novoj cijeni uračunati su troškovi sufinanciranja kupnje kamiona, vrećica, mobilnog i reciklažnog dvorišta za koji vjerujem da će krenuti ove godine, a moramo zaposliti i dvije osobe koje će tu raditi. Nove cijene vrijedit će od 1. ožujka, a cjenik smo u skladu s zakonom objavili na našim internetskim stranicama. Za posudu od 120 litara nova cijena iznosit će 73,58 kuna fiksni dio, a varijabilni je 6,24 po jednom odvozu bez PDV-a. Novina je da uvodimo posude od 80 litara za samačka i staračka domaćinstva, uz valjani dokaz. Za kolektivno stanovanje varijabilni dio ovisit će o broju stanara u ulazu koji će se dijeliti s brojem članova u pojedinom stanu, tako da će oni koji žive sami plaćati manje, jer i proizvode manje otpada nego obitelji s više članova. Pojašnjavam kako korisnici ne bi bili zbunjeni kad dobiju različite obračune.

Što je s kontejnerima za glomazni otpad, imamo informaciju da će biti samo jednom godišnje u MO-ima?

Održali smo sastanak s predstavnicima Mjesnih odbora i dogovorili smo da ćemo imati i nadalje dva odvoza godišnje, u jesen i proljeće. Na narednom sastanku u dogovoru s predsjednicima utvrdit ćemo detaljan raspored i mjesta za postavljanje kontejnera za glomazni otpad koji će kao i do sada biti besplatno odvezeni, jer ne želimo da nam takav otpad završi u okolišu.

Radite i na pokretanju pogrebnih usluga?

Intenzivno radimo na pokretanju ovih novih usluga koje će nuditi Čistoća. Zadovoljavamo minimalne tehničke uvjete te planiramo za otprilike mjesec do dva kompletirati taj odjel i tada ćemo pogrebne usluge ponuditi tržištu.

Nove cijene

Sve fizičke osobe do sada su usluge zbrinjavanja otpada dugoreške Čistoće plaćali po cijeni 51,53 kune mjesečno, s tim da su posude od 120 litara odvožene jednom tjedno, a posude od 240 litara dva puta mjesečno. Po novom za posudu od 120 litara, a takvih je najviše na području Grada Duge Rese, za dva odvoza miješanog komunalnog otpada iznosit će 97,25 kuna što je za 88 posto više nego do sada. Na manjim posudama, onima od 80 litara koje su namijenjene za vikendaše i samce i povećanje cijene je nešto manje. Fiksni dio cijene iznosit će 55,43 kune, a varijabilni za dva mjesečna odvoza 9,4 kuna. No, kod posuda od 240 litara, kakve primjerice imaju mještani na području MO Belavići, obračun cijene prelazi svaku granicu. Umjesto dosadašnjih 51,53 kune za dva mjesečna odvoza miješanog otpada po novom plaćali 194,20 kuna. Zato prvo pazite što pište u izjavi koju ćete dobiti od Čistoće, a potom reciklirajte, razvrstavajte, uopće smanjite miješani otpad. Tako ćete manje plaćati i napraviti uslugu i sebi i okolišu.

Iste cijene vrijede i za gospodarstvo. Detaljni cjenik usluga Čistoće možete pogledati na LINKU.

KAportal.hr

Izdvojeno


Reci što misliš!