KAretrovizor: Prvi karlovački semafor postavljen je 1962. godine na mjestu gdje semafora više nema
Nekad davno se urbanost i modernost jednog grada između ostalog mjerila i brojem semafora; što ih je više, to je grad napredniji, da tako kažemo. Danas ih ima i tamo gdje ih ne treba, posebno po manjim mjestima, ponekad i iz čisto praktičnih razloga. Primjerice, mjesto u kojem nema semafora ne može imati status ispitnog mjesta za polaganje vozačkog mjesta pa onda i registracija auto-škole u takvim mjestima nema smisla. Konkretnije, nakon što je takav pravilnik o polaganju vozačkog ispita stupio na snagu prije nekih sedam-osam godina i Slunj je brže bolje dobio realno nepotreban semafor. Ništa čudno s obzirom da je vlasnik ondašnje auto-škole ujedno bio i gradonačelnik Slunja.
U Karlovcu ima na desetine semafora, uglavnom nesinkroniziranih u „zelene valove“, pa onda uglavnom i vrlo iritantne za karlovačke vozače. Neki od njih, kao onaj na križanju Domobranske i kralja Tomislava su i radikalno modernizirani, odnosno dodan im je displej sa „štopericom“ koja pokazuje koliko se sekundi mora čekati do zelenog svjetla. Iz nekog razloga to je napravljeno drugačije od uobičajenih standarda takvih semafora koji na displeju obično pokazuju vozačima koliko moraju čekati (pa da recimo ugase motore po potrebi), a ne pješacima kao u Karlovcu.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
To je potvrda svega što radi Vlada RH i mi na razini gradske uprave za naše građane. Vlada će u trećem mandatu brinuti o svima bez obzira koga su podržali, jer HDZ brine o svim građanima Hrvatske, rekao je Mandić
-
Za gradove će trebati još pričekati za konkretnije zaključke.
-
Receptura je posebna, otac ju je davno naslijedio od svog oca, prenosi se s generacije na generaciju. Mi smo u Karlovcu treća generacija u ovom poslu, rekao je Naksi.
Ipak, čini se kao da duga vladavina semafora kao ultimativnog rješenja prometne regulacije na križanjima dolazi svome kraju sudeći sve većem broju kružnih tokova u gradu i prilazima. I tu Karlovac voli raditi po svome: možda ima neke prometne logike u osebujnoj regulaciji prednosti na kružnom toku na Korzu ali ona, pogotovo u vrijeme kiša i pohabanosti što umanjuje vidljivost ucrtane signalizacije na asfaltu, može prolaznicima kroz Karlovac zadati prilično glavobolja. Naime, za razliku od onog na Korzu, rekli bismo da 99 % posto kružnih tokova na svijetu daje prednost prolaska vozilu u kružnom toku.
Prvi semafor u Karlovcu, 27. rujna 1962.
Uskoro će Karlovac dobiti prvi semafor. Nalazit će se na uglu Zrinjskog trga i Radićeve, Gundulićeve i Šebetićeve ulice.
Sigurno ste proteklih dana vidjeli na tom uglu saobraćajce kako nešto zapisuju. Ne bojte se, niste ništa zgriješili. To su oni vršili snimanje saobraćaja, prebrojavali su koliko vozila i u koje vrijeme prođe kroz tu tačku. Slijedećih dana izvršit će se geodetska snimanja, a onda će se graditi semafor.
Do kraja Mjeseca sigurnosti saobraćaja on mora biti postavljen.
Pripremio Tihomir Ivka
Izdvojeno
-
Rifovi revolucije će na kino platnu kina Edison igrati s početkom u 20 sati, a uoči premijere porazgovarali smo s autorom Juricom Hižakom, kojem je ovo već sedmi film, od čega prvi dugometražni.
-
U većini lokalnih jedinica na prvom i drugom mjestu su HDZ i SDP, no u četiri općine drugi je po broju glasova Domovinski pokret.
-
SDP traži da se Kristijan Bitunjac odmah smijeni s mjesta predsjednika izbornog povjerenstva za predstojeće izbore za Europski parlament.
-
Rok za dovršetak radova na "Mihalićevoj kući" je 11 mjeseci, a za preostale dvije zgrade 17 mjeseci.
Reci što misliš!