AKTUALNO

Kakvo nam je stanje mostova? ŽUC izvršio vizualne preglede četiriju mostova na Kupi, Mrežnici i Dobri - svi imaju oštećenja

Kakvo nam je stanje mostova? ŽUC izvršio vizualne preglede četiriju
mostova na Kupi, Mrežnici i Dobri - svi imaju oštećenja

Vizualni pregledi mostova u Karlovačkoj županiji ukazali na oštećenja, ipak odstupanja su u granici dopuštenih. Po riječima ravnatelja Županijske uprave za ceste Karlovačke županije Stjepana Turkovića, u ovoj godini izvršena su četiri vizualna pregleda mosta, i to mosta Ozalj preko rijeke Kupe, Keići preko rijeke Mrežnice, kamenih mostova Novigrad  i Erdelj na rijeci Dobri koji su ujedno i nepokretno kulturno dobro.

Najbolju ocjenu 1,9 dobio je betonski most Keići na rijeci Mrežnici, koji prema rezultatima vizualnoga pregleda ima minimalna oštećenja, te su odstupanja kvalitete gradiva u stanju dopuštenih.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U daleko gorem izdanju je kameni most Novigrad na Dobri, koji je jedan od najstariji riječnih mostova u Hrvatskoj sagrađen sredinom 18 stoljeća.  Na mostu su uspostavljena ograničenja uporabe, najveća dopuštena masa prometovanja iznosi 10 tona i prometuje se jednom prometnom trakom. Ocjena sa stanovišta nosivosti, prometne sigurnosti i trajnosti iznosi 2,9. Nalaz je pokazao da lokalna oštećenja imaju veliki utjecaj na nosivost i trajnost konstrukcije, odstupanja kvalitete gradiva su na granici dopuštenih.

Sličnu ocjenu stanja od 2,6 pokazao je pregled kamenoga mosta Erdelj na rijeci Dobri, na kojem globalna oštećenja također imaju značajan utjecaj na nosivost i trajnost konstrukcije te su odstupanja kvalitete gradiva također na granici dopuštenih.

Betonski most Ozalj na rijeci Kupi koji se nalazi u samom centru grada,  zbog svojih oštećenja već je bio u fokusu javnosti. S osnove nosivosti, prometne sigurnosti i trajnosti dobio je ocjenu 2,5. Snimak stanja pokazao je na znatna lokalna oštećenja koja imaju veliki utjecaj na nosivost i trajnost konstrukcije, odstupanja kvalitete gradiva još uvijek su unutar granica dopuštenih.

Za svakog od njih predloženi su potrebni radovi sanacije u vremenskom periodu od 3 godine, time će mostovi zadržati svojstva u sljedećem periodu od minimalno 6 godina do glavnog pregleda.

KAportal.hr

Izdvojeno


Reci što misliš!