AKTUALNO

Da ne bi prošli kao Karlovčanin koji je platio auto koji nikad nije vidio - pokrenuta velika kampanja suzbijanja online prijevara

Da ne bi prošli kao Karlovčanin koji je platio auto koji nikad nije
vidio - pokrenuta velika kampanja suzbijanja online prijevara

Online kupovina postala je svakodnevnica za većinu građana pa s tehnološkim razvojem isto tako napreduju i oni koji se žele na račun drugih, dakako ilegalno, okoristiti. Stoga je Europol i Europska bankarska federacija pokrenula kampanju osvješćivanja o sedam najčešćih financijskih online prijevara, a akciji se pridružila i policija u Hrvatskoj. U Karlovačkoj županiji bilo je više žrtava internetskih prijevara. Podsjetimo se neslavne kupnje traktora preko interneta za Općinu Draganić, kao i mladića iz Karlovca koji je uplatio automobil koji nikada nije vidio.

Radi se o kampanji #CyberScams kao dio programa European Cyber Security Month. Naime, tijekom idućeg tjedna policijske službe svih 28 država članica Europske unije, 5 država koje nisu članice Europske unije, 24 nacionalnih bankovnih udruženja i banke te mnogo drugih dionika u borbi protiv kibernetičkog kriminala, podizat će svijest o tom fenomenu u kriminalu. Ovaj paneuropski pothvat bit će pokrenut komunikacijskom kampanjom putem kanala društvenih medija i nacionalnih policijskih službi, bankovnih udruženja i financijskih ustanova.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U svrhu ove kampanje proizveden je promotivni materijal na 27 jezika, dostupan je za preuzimanje na adresi public download, a uključuje informacije o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:

- CEO prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog račun

- Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.

- Krađa identiteta/krađa identiteta navođenjem lažne poveznice/lažni telefonski pozivi: varalice vas zovu, šalju tekstualnu poruku ili e-poštu i prijevarom vas navode da podijelite s njima svoje osobne, financijske ili sigurnosne informacije.

- Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.

- Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.

- Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.

- Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.

- Internet je postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce. Napadači se koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije. Prijevare u kojima glavnu ulogu igraju davno preminuli rođak ili nigerijski princ nisu više jedini trikovi zanata. Taktike koje koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže za otkriti.  Od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije to toga da su zainteresirani za romantičnu vezu, online prevaranti današnjice učinit će sve što je potrebno da dobiju što žele - vaš novac i/ili bankovne podatke, upozorava policija.

KAportal.hr

Izdvojeno


Reci što misliš!