Uskoro ćemo znati kako ćemo ubuduće plaćati cestarinu - bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer su otvorene četiri ponude pristigle na javni poziv za iskaz interesa za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH u okviru projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora, piše Poslovni.hr.
Studiju o novom sustavu naplate cestarina na autocestama kojima upravljaju HAC i ARZ tako žele izraditi Ernst&Young Savjetovanje Hrvatska i Ernst&Young GmbH iz Njemačke s podizvođačem Rapp Groupom, zatim mađarska tvrtka MultiContract Consulting, španjolski IDOM Consulting te češki CGI s podizvođačima Deloitte Advisoryjem iz Češke i Deloitte savjetodavnim uslugama iz Zagreba.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Plakete dodijeljene Ivanu Kolencu – Loptici, Nikici Spudiću, Ženskoj udruzi Katarine Josipdol, KUD "Rečica" i Udruzi vinogradara, vinara i voćara Ozalj, a Nagrada za životno djelo generalu Petru Stipetiću posthumno
-
Tijekom subote brojne će škole prezentirati svoje programe, a tu su i mnogobrojni obrtnici, OPG-ovi...
-
Protiv osumnjičenog Općinskom državnom odvjetništvu u Karlovcu proslijeđeno je posebno izvješće kao nadopuna kaznene prijave.
Njihove financijske ponude, navodi Poslovni, još nisu poznate jer su spremljene u sef i otvorit će se kad se dodijele bodovi onima koji su nakon pretkvalifikacija predali tehničku ponudu. Procijenjena vrijednost tog posla bila je pak milijun eura s PDV-om. A konzultanti koji dobiju taj posao imat će zadatak osmisliti novi sustav elektroničke naplate cestarine koji će se temeljiti, između ostalog, na udaljenosti i slobodnom protoku. Dva osnovna sustava pri tome će se uzeti u obzir – DSCR (dedicated short-range communications) koji u svojoj sporijoj varijanti već funkcionira na našim autocestama kao ENC te GNSS (global navigation satellite systems), odnosno satelitska naplata cestarine. No analizirat će se i ostale tehnologije.
Naime, u EU trenutačno ima sedam tehnologija elektroničke naplate cestarine i teži se k njihovoj interoperabilnosti zbog čega se članice usmjeravaju upravo na DSCR i GNSS sustav.
Oba ta sustava podrazumijevaju da vozila imaju uređaje preko kojih će se obračunavati prijeđena kilometraža i onda naplaćivati cestarina. Brzina prolaza na mjestima gdje se očitava ulaz i izlaz s autoceste pritom je 80 kilometara na sat tako da ne dolazi do usporavanja prometa. Odabrani konzultanti imat će rok od devet mjeseci nakon potpisivanja ugovora da predlože novi sustav naplate cestarine. Potpisivanje ugovora očekuje se za tri do četiri tjedna, piše Poslovni dnevnik.
KAportal.hr
Izdvojeno
-
Osumnjičenici su kazneno prijavljeni nadležnom državnom odvjetništvu. Petero osumnjičenika predano je pritvorskom nadzorniku.
-
Protiv osumnjičenog Općinskom državnom odvjetništvu u Karlovcu proslijeđeno je posebno izvješće kao nadopuna kaznene prijave.
-
Dolazak zadnjih od ugovorenih aviona očekuje se početkom sljedeće godine.
-
Posljednji ispraćaj njegovih posmrtnih ostataka bit će u petak u 15 sati na dugoreškom groblju Sveti Petar.
Reci što misliš!