KAportal Umjesto gradnje novog, popravak starog mosta u Hrnetiću? Mandić tvrdi da je zatvoren zbog sigurnosti, Petračić da se može popraviti za dan | Karlovački informativni web portal

Umjesto gradnje novog, popravak starog mosta u Hrnetiću? Mandić tvrdi da je zatvoren zbog sigurnosti, Petračić da se može popraviti za dan

Dok između Velike Jelse i Hrnetića ne bude izgrađen novi most, moguće je da stari bude popravljen pa otvoren i za motorna vozila, a ne samo pješake i bicikliste.

Temu o mostu čija je gradnja najavljena, planirana u proračunu pa zbog previsoke cijene stavljena na čekanje, započeo je na sjednici Vijeća Dubravko Golubić (SDP), primjetivši da će most, ako ne bude popravljen prije zime, biti zatvoren i za pješake jer ralice na njega ne smiju pa će biti neočišćen.

– Nije opravdan razlog zatvaranja mosta, ne stoji da je opasan za promet motornih vozila, a pješaka siguran. Na sastanku sa stanovnicima vjerujem da ste stekli dojam da žele otvaranje mosta, a jedan od njih je i predložio da se limena podloga zamijeni drvenim daskama čime bi se riješio najveći dio problema, kazao je Golubić.

  • Odgovarajući mu, gradonačelnik Damir Mandić ispričao je da je lani Gradu prijavljeno da su se limene plahte na mostu podigle nakon što je njime prošao netko kamionom ili traktorom. Između procjene nekih da to nije ništa dramatično i one stručnjaka, poslušao je struku i most je zatvoren zbog sigurnosti.

    – Što se tiče sigurnosti mosta, u ovom trenutku ništa se ključno promijenilo. Taj most je sagrađan kako je sagrađen, ima svoje kvalitete i probleme, ali činjenica je da na njemu 180 zakovica, elemenata koji drže, čuvaju stabilnost mosta, njih 140 nedostaje. Kako su nestale, možemo razgovarati, ali znamo da nisu otišle, isparile ili se istopile. Ovakav kakav je ne zadovoljava element sigurnosti. A kad je sigurnost u pitanju, oko toga ne raspravljam, kazao je Mandić.

    Dodao je da na cijenu gradnje ponuđenu javnom nabavom se nije moglo utjecati i da se od novog mosta nije odustalo.

    – Od mosta koji smo isprojektirali, kreditno osigurali sredstva, odustali nismo, pokušavamo zatvoriti financijsku konstrukciju i s državne razine. Ne bih rekao da smo odustali od mosta onakvog kakvog planirali. Što će se dogoditi kod donošenja proračuna, izvijestit ćemo stanovnike. Što se podaskavanja tiče, neozbiljno je da ad hoc kažem “to ćemo”. Nakon sastanka s mještanima, imamo hodogram na koji način ga pokušati staviti u funkciju i u kontaktu smo s Hrvatskom vojskom jer je ona vlasnik mosta; s njom moramo riješiti vlasništvo. Da su krenuli radovi, predviđeno u troškovniku da vojska razmontira most i odnese u svoja skladišta. U kontaktu smo, tražimo rješenje. Podaskavanje mosta nije isključeno, a na koji način – kad budemo imali zatvorenu priču to ćemo iskomunicirati, prije svega s mještanima, a onda s ostalima, rekao je Mandić.

    Nezavisni Davor Petračić ocijenio je da se sadašnji most može jednostavno i brzo osposobiti za promet, a to znači da novi još i ne bi trebalo graditi.

    – Zapanjio sam se kad ste rekli da je most zatvoren samo zbog zakovica; to su bolcne, vrsta spojnog sredstva. To je inače Bailey konstrukcija, vojna, preko koje idu tenkovi, ima veliku nosivost. Očekivao sam da ćete reći da je ona prohrđala, nosač oslabljen itd., ali da ste pali na oblozi mosta koja se može lako zamijeniti i na tim spojnim sredstvima koja se mogu sutra postaviti – to nije razlog za zatvaranje mosta. Stvar je samo dobre volje. Očekivao sam: “došao je institut, našli su ozbiljna oštećenja u konstrukciji i zato smo ga zatvorili”, a vi ga zatvorite zbog onoga što se može za jedan dan napraviti?! Neprihvatljivo. To treba napraviti, pustiti most u funkciju i procijeniti njegov realan vijek trajanja. On još može funkcionirati normalno i ne treba trošiti novce na novi ako je ovaj funkcikonalan, zaključio je Petračić.

    – Nisam pao, nego sam most zatvorio da ne bi netko drugi pao! Nisam inženjer, ovaj dio oko oplata koje su dignute -ne znam koliko novca je uloženo u saniranje svih tih oštećenja. Zbog konstrukcije itd., što se može dogoditi, ne mogu pretpostaviti ni stručnjaci i zato i je zatvoren. Ako ne uspijemo možemo realizirati ovo što želimo, vidjet ćemo s HV da se ta Bailey konstrukcija stavi u potpunosti u funkciju i da most bude kakav je, ali prohodan i za motorna vozila, najavio je Mandić.

    KAportal.hr

  • 6 komentara

    1. Gradonačelnik nema pojma o mostovima i to znamo. Nema pojma o zakovicama i to znamo. Nema pojma ali ga lupeta bez veze sa mozgom jer se nije informirao. Njemu se ne čudim jer za njega je most u Božjim rukama.
      Ali gospodin Petračić bi mogao otići na most i prije nego počne lupetati o zakovicama (jer one nisu problem) neka pogleda konstruktivne dijelove mosta pa neka onda daje izjave o popravku mosta za jedan dan. Od njega očekujem da se ispriča javnosti zbog te izjave i dodatno popljuje gradonačelnika zbog njegove priče o zakovicama.
      Jer oba se ponašaju kao SDP na mostu (SDP-ov stručnjak sa Jelse) koji je branio most svojim neznanjem i svojim ratnim zaslugama.
      Istina je da taj most nije za promet i da je opasan, ali je i istina da može služiti za promet pješaka, mopeda i bicikala još godinama. Naravno da je uvjet da se pregleda i nakon toga stručno popravi.
      A novi most treba napraviti tamo gdje je i predviđen GUP-om.

      • To mi govori struka?
        Nisam obilazio taj most jer mi to nije dio posla, ali temeljem onoga što sam čuo na Vijeću gdje je navedeno da je razlog zatvaranja mosta nedostajuća spojna sredstva (klinovi ili tzv bolcne) i pomična čelična obloga koja glumi završni sloj, smatram da to ne smije biti razlog zatvaranja mosta.

        To je problem lošeg održavanja mosta, odnosno nemara kod upravljanja takvim građevinama jer do tako velikog nedostatka spojnih sredstava i pomičnosti podnih limova nije niti smjelo doći da se most redovno održavao.

        Inače, čelične konstrukcije skoro uvijek je moguće rekonstruirati što nije slučaj sa armirano-betonskim konstrukcijama….

        Da, bolcne se postave u jednom danu, a obloga možda u tjedan dana…

        Glavni razlog zatvaranju mosta morao bi biti ozbiljnije narušena konstrukcija (dotrajalost, deformacija, pomaci….), sigurnosne manjkavosti koje moraju zadovoljavati civilni mostovi ali ih ne moraju zadovoljavati vojne konstrukcije a ne ovakvi “light” problemi kakve navodi gradonačelnik.

    2. Ovo više nije smiješno. Gradonačelnici vole otvarati mostove, ako imaju mostove za otvaranje. Ali ih definitivno ne zatvaraju, to je nadležnost drugih. Ima li predmetni most uporabnu dozvolu? Ako nema, nema ni mosta. Ni za vozila, ni za pješake. Pitajte “privatnike” posluju li u nelegalnim objektima. Nešto me podsjeća na famozne nadstrešnice gradskih kafića.
      Koliko Grad Karlovac plaća Ministarstvu obrane za najam njihove čelične konstukcije mosta? Mislim da bi ostale građane RH zanimalo odakle nama privileg koristiti vojne resurse. I do kada tako? Dok domovinska sigurnost ne pozove?
      Uzgled budi rečeno, baš me zanima kako napreduje izmjena pravilnika o jednostavnim građevinama. A je to!

      • Nema uporabne jer je “privremeni” vojni most, a koliko znam u vlasništvu je župe Hrnetić i valjda oni plaćaju najam. Jer postavljen je davnih dana (tamo negdje 1998-2000) za vladavine pokojnog gradonačelnika kojeg mostovi baš nisu išli.
        Po mom sudu ni stupovi ni upornjaci nemaju dozvolu pa je i to priča više da se most ne spominje u ozbiljnim vremenima. Najbolje je napraviti novi most jer je za to predviđena i lokacija u GUP-u.

        Možda bi od tog mosta mogli napraviti nadstrešnice gradskih kafića i onda bi gospodin Petračić možda tvrdio da su to vojne konstrukcije pa ih možemo legalizirati?
        Od gradskog vijećnika ipak očekujemo da ode do tog mosta (zbog zabrinutih građana i male dječice koja idu preko mosta bez roditelja u školu i na misu) i sastavi detaljno izvješće za idući sastanak u Gradskom poglavarstvu.

    3. Sad dolazi slijedeći scenario.
      1. Pojavljuje se jedan iz ergele Ministara i potpisuje da je to strateški interes.
      2. nastupa Petracic i radi studije sanacije i revitalizacije .
      3. Naravno da je ON nakon toga Nadzorni organ.
      4.Iznalizi se 1 000 000 00 kuna i popravak završen.
      5. 100%. Cilj ostvaren.
      6. Gradonačelnik omalovažen.

    4. Inžinjeri i teolozi. Koliko znam taj most nema niti građevinsku dozvolu, a da bi imao uporabnu.
      S obzirom da se inžinjeri i teolozi pozivaju na struku i sustav, čemu onda ta silna demagogija i naturanje ega!
      Ugrožavate pučanstvo!

    Odgovori