KAportal Turanjčanima predstavljen elaborat o povećanju sigurnosti prometa: Zadovoljni "brzim" mjerama, ali ne staju dok ne krene obilaznica | Karlovački informativni web portal

Turanjčanima predstavljen elaborat o povećanju sigurnosti prometa: Zadovoljni “brzim” mjerama, ali ne staju dok ne krene obilaznica

– Zadovoljni smo predstavljenim kratkoročnim mjerama i želimo da se u njih krene što prije, jasno nam je da su za srednjoročne potrebne građevinske dozvole, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa itd., ali što se tiče dugoročnih mjera i obilaznice, nismo baš zadovoljni. Spominju se neki datumi od 30. srpnja nadalje, a mi smo tražili da se to ubrza i bude do 1. 7.2019. Čekamo da budu sve pretpostavke ispunjene i kažu nam: riješeni su imovinsko-pravni odnosi, javna nabava, kreće se u gradnju. Potvrđeno je da su i sredstva osigurana, ali nisu riješeni svi parametri da se može krenuti u izgrandju obilaznice. Ponovni sastanak je početkom ožujka tako da ćemo mi do tada šetati pa ćemo onda vidjeti što će nam reći, kazala je Nataša Lemić iz Vijeća roditelja OŠ Turanj nakon večerašnjeg sastanka s predstavnicima državnih tvrtki i institucija, te Grada, na kojem je predstavljen elaborat za povećanje sigurnosti prometa na ovoj dionici D-1 kroz Turanj.

Izrađivač je Fakultet prometnih znanosti iz Zagreba, a u njemu su predviđene kratkoročne, srednjoročne i dugoročne mjere koje trebaju povećati sigurnost prometa, odnosno, osigurati nesmetano kretanje pješaka i kretanje vozila prihvatljivom brzinom.

– Osnovne mjere su poboljšanje prometne signalizacije, postavljanje kamere za snimanje brzine i kažnjavanje prekršitelja, uređenje pješačkih površina i njihovo štićenje od nepropisnog parkiranja. Primjedbe koje smo čuli zahtijevaju manju doradu i vjerojatno će biti prihvaćene. Spojili su se stručnjaci s Prometnog fakulteta, iz Hrvatskih cesta i Grada i našli rješenje koje će biti prihvatljivo za građane Turnja i sve vozače, izjavio je Marko Šoštarić s FPZ-a.

  • Te kratkoročne mjere, po riječima gradonačelnika Damira Mandića, trebale bi zaživjeti u iduća dva, dva i pol mjeseca, dok će za srednjoročne, poput izgradnje nogostupa prema Slunjskim Brdima, dijela prema Muzeju itd., trebati vjerojatno više od godinu dana.

    – Trebat će projektirati, ishoditi građevinske dozvole, a već vidim probleme s imovinsko-pravnim odnosima, pogotovo na potezu gdje će trebati neka izvlaštenja tako da 2019. isprojektirati je lako, ali riješiti imovinsko-pravne odnose – nisam siguran. Hrvatske ceste su rekle da stoje iza toga i tu nam predstoji pratiti ih, kazao je Mandić.

    A dugoročna mjera, odnosno, gradnja zaobilaznice Turnja, posljednja dolazi na red.

    – HC su izašle s datumom: 2020. bi krenula izgradnja. Osobno, sudjelovao sam u sastancima, uključen sam u procese: pedalj sam zadovoljniji, ali na temelju dosadašnjih dugogodišnjih iskustava i dalje stojim kod onoga što sam rekao prije mjesec dana: dok ne vidim – ne vjerujem. Nije nikakav negativan stav prema HC. Ono što je večeras rečeno, pogotovo što se tiče osiguranih sredstva, znamo da su osigurana, znamo i da je krenulo usklađivanje projekta s projektom obrane od poplava, znamo i da su Hrvatske vode poodmakle u svom dijelu, ali nekako mi se čini da to neko nepovjerenje koje je u zraku je opravdano. Vjerujem da se svi trude, HC, Ministarstvo jer je svima stalo, zaista nastoje riješiti ovaj problem i odraditi ono što mislim da su dužni odraditi, ali ne trebaju se ljutiti zbog tog nepovjerenja jer neka iskustva kažu da ipak još nismo došli do točke da kažemo: to je to. Osobno, stvarno vjerujem i pratim što se radi i mogu reći da to ide, izjavio je Mandić.

    I on i Lemić, vjerojatno kao i ostali koji su to imali prilike vidjeti jer i ovaj sastanak bio je zatvoren za novinare pa sami ne možemo svjedočiti, ispričali su da su ostali zapanjeni nakon video analize prometa od Koranskog mosta do škole na Turnju što ju je napravio Prometni fakultet. Snimali su promet 24 sata, neprekidno.

    – To bi trebao pogledati svaki stanovnik Hrvatske, ne samo Karlovca. Imamo problema s kulturom vožnje, kulturom prometovanja, mi u Karlovcu; najveći dio vozila koja su radila prometne prekršaje, dovodeći u opasnost pješake, su karlovačkih tablica. Čini mi se da je i to jedan od segmenata o kojima trebamo razgovarati u ovakvim prigodama. Svjesni smo da smo se večeras našli jer poginuo Marko, dijete je poginulo; da nije, ne bismo se našli. Svakodnevno radimo prekršaje i dovodimo jedni druge u opasnost. Svi trebaju to pogledati i vidjeti koliko smo površni i koliko ne vodimo brigu jedni o drugima, naglasio je Mandić.

    Možda nas na brigu natjeraju kazne ili strah od njih. Jer Turanjčani su već primjetili da nakon postavljanja kamere vozači voze sporije i obzirnije, a promet nadgleda i policija i prometno redarstvo.

    – Policija je poduzela više postupaka prema onima koji krše prometna pravila. Promet u mirovanju je u nadležnosti prometnog redarstva, na terenu su i oni. Predstoji i policiji i redarstvu puno više postupaka kažnjavanja, da nam se opet ne dogodi neka tragedija i da se opet svi ne pitamo zašto se to dogodilo, poručio je Mandić.

    KAportal.hr

  • Odgovori