KAportal Sindikat prometnika upozorio: 200 milijuna kuna osigurano za pružne prijelaze - da taj novac ne stoji, možda bi i taj u Dugoj Resi bio osiguran | Karlovački informativni web portal

Sindikat prometnika upozorio: 200 milijuna kuna osigurano za pružne prijelaze – da taj novac ne stoji, možda bi i taj u Dugoj Resi bio osiguran

Nije pitanje hoće li se dogoditi nesreća kao u Dugoj Resi gdje je u naletu vlaka poginuo mladi bračni par – nego kada, alarmantno je upozorenje koje su uputili iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske glede sigurnosti pružnih prijelaza. U Hrvatskoj je i dalje 1.400 željezničko-cestovnih prijelaza bez adekvatne signalizacije. Da stvar bude gora HŽ Infrastruktura ima osiguranih 200 milijuna kuna za modernizaciju po 50 pružnih prijelaza godišnje. Taj novac – stoji. “Možda bi i taj prijelaz u Dugoj Resi bio osiguran”, kazao nam je Mario Grbešić iz Sindikata.

Apsurda i opasnosti je anpretek. Sindikati su se prigodno javnosti obratili u Koprivnici, gdje postoje čak tri željezničko-cestovna prijelaza koja su već 14 mjeseci pokvarena, odnosno neosigurana. K tomu, na toj je dionici 2015. godine rađen kapitalni remont, a niti godinu dana od njega, prijelazi su isključeni iz signalno-sigurnosnog uređaja jer su nepouzdani.

“Sigurnost prometa na tim prijelazima tijekom zadnjih 14 mjeseci ovisi isključivo o izvršnim radnicima koji ondje rade, a oni su preopterećeni. Poslodavac spaja radna mjesta, pa dva posla radi jedan radnik. To je kao da prometni policajac koji regulira raskrižje istovremeno i prodaje novine. Ukidanjem, odnosno spajanjem radnih mjesta, poslodavac svjesno krši sigurnosne odredbe”, ističe Mario Grbešić, zamjenik predsjednika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske.

  •  se sustavno zanemaruje, zamjeraju sindikati. “22 uprave su se promijenile, sve su napravile restrukturiranje koje ništa nije promijenilo. Gomilaju se radnici u birokraciji, a sve je manje prometnika. Dolaze nestručni ljudi, posljedica toga su nesreće s tragičnim posljedicama. I dalje nemamo modern željeznicu. U HŽ se dolazi po političkoj liniji, to im je odskočna daska, dođu na kratko, naprave neku glupost i odu”, kazao nam je Grbešić.

    HŽ će uskoro imati ozbiljnih problema sa strukturom zaposlenika. Polovica sadašnjih radnika ima preko 30 godina radnog iskustva. A s obzirom na najavljene poteze Uprave, prema kojima će se smanjiti broj izvršnih radnika, ugrožena je sigurnost željezničkog prometa u Hrvatskoj, tvrde u Sindikatu.

    Vijesti.rtl.hr

  • Odgovori