Pozdrav iz Karlovca: Gradnja pruge i most na rijeci Kupi
Godine 1868. počelo je trasiranje željezničke pruge od Karlovca do Rijeke, no zanimljivi su podaci vezani za tu prugu. Naime, zračna udaljenost Karlovca i Rijeke iznosi oko 90 kilometara, a željeznička je pruga duga 176 km - približno dvostruko duža! Zašto? Graditelji su željeli što prije doseći cilje te su izbjegavali graditi tunele i usjeke, pa je trasa zaobilazila takva mjesta.
Rezultat - od Moravica do Rijeke niže se zavoj za zavojem, pruga se penje i spušta... Sve je to razumljivo uzme li se u obzir tadašnja tehnologija. Za izradu tunela trebalo je tri godine! Za eksploziv upotrebljavao se crni barut, a rupe u kamenu bušile su se ručno. Dinamit je izumljen 1867, a ovdje je prvi put upotrebljen 1871. Zahvaljujući fotografijama Josepha Lowyja iz Beča ( v. Uvod u knjigu "Mala povijest razglednice") sačuvane su uspomene na tu gradnju. Gradnja željezničkog mosta na Kupi uz pomoć kesona, ronilačke naprave za rad pod vodom, samo je dio zanimljivih snimaka.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Počivao u miru.
-
Za sada nema informacija o ozlijeđenim osobama
-
Većina Hrvatske je pod žutim upozorenjem zbog jakog i olujnog vjetra i jakih pljuskova s grmljavinom.
Fotografija već spomenutog Lowyja snimljena je 1870. godine, a mi smo današnju snimku gotovog mosta, s razlogom, snimili iz drugog kuta.
Pripremili Nikola Perić i Danko Fajt
Izdvojeno
-
- Večeras je novo izvlačenje Lota 7 za Jackpot u iznosu od 1.000.000,00 eura.
-
Tema natječaja inspirirana je skorim održavanjem ljetnih Olimpijskih igara
-
Potpuno ukidanje obveze plaćanja komunalne naknade dio je mjera kojima Grad, svjestan utjecaja radova na svakodnevicu u Zvijezdi, nastoji svima olakšati život i poslovanje u staroj gradskoj jezgri.
-
Odnosno pati od takozvanog auto brewery sindroma iliti sindroma vlastite pivovare.
Reci što misliš!