AKTUALNO

Petračićeva nova matematika naplate parkinga: Mladosti godišnje ostaje 2,2 milijuna kuna našeg novca

Petračićeva nova matematika naplate parkinga: Mladosti godišnje
ostaje 2,2 milijuna kuna našeg novca
foto ilustracija

Nezavisni gradski vijećnik Davor Petračić ponovo se javio s "vječnom" gradskom temom - parkiranjem. Podsjetimo, upravo je on tijekom proteklih godina naglašavao kako upravljanje parkiralištima mora biti u gradskim rukama, a kako profit od tog unosnog posla ne bi curio u ruke privatnika.

Sada ima novu matematiku, a njegovo priopćenje zbog velikog interesa građana za ovu temu prenosimo u cijelosti...

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Nadolazeći kraj godine i blagdani neizbježno nam nameću pitanja kako započeti sljedeću godinu i kako ju uspješno proživjeti uz zdravlje, sreću, bolje financije, poboljšanje života , i slične teme sve do, zamislite -  parkiranja, te naizgled nebitne, ali zapravo vrlo bitne i prijelomne stvari u nekoliko segmenata ovog našeg gradskog života.

Kao vijećniku i gradskom čovjeku koji voli promišljati o načinima poboljšanja života u gradu za sve nas a ne samo za političke istomišljenike, uvijek mi je odzvanjao neki nesklad od stvarne logike kada je u pitanju politika naplate parkiranja u gradu kroz koncesiju, a već sada i kroz naplatu preko gradske tvrtke Mladost.

U početku sam se čudio, kako posao vrijedan više od 6,8 milijuna kuna godišnje može gradu Karlovcu donositi mizernih 1,2 milijuna kuna godišnje.

Taj zaključak bazirao sam na sljedećoj (po gradonačelniku – neozbiljnoj, iako svoju nema) matematici:

MINIMALNI GODIŠNJI PRIHOD:

-       Od parkiranja: 1.330parkirališta  x 3 izmjene x 5kn/h x 26dana x 12mjeseci=6.224.400 kn

-       Od kazni: 20 kom x 100kn x 26 x 12= 624.000 kn

-       UKUPNO:  6.848.400 kn ili 21.950 kn/danu naplate bez nedjelja

RASHODI:

-       Zaposleni: 15 zaposlenih x 3.500 kn netto x1,7 za brutto plaće x 12mjeseci =1.071.000 kn

-       PDV: 6.848.400(25*100/25+100)/100= 1.369.680 kn

-       Održavanje i ostali troškovi :150.000 kn

-       UKUPNO: 2.590.680 kn ili 8.303 kn/danu naplate

OSTAJE DOBIT :

-       6.848.400-2.590.680= 4.257.720 kn ili 13.646 kn/danu naplate

Sada je gradonačelnik, poučen svojom očitom greškom s koncesionarom uvjetovao Mladosti da moraju na ime naplate parkiranja godišnje gradu uplaćivati 2 milijuna kuna.

To znači da Mladosti godišnje ostaje zarada od minimalno 2,2 milijuna kuna za koje ne znamo niti kako će se utrošiti niti to imamo pravo znati.

A moje pitanje sada glasi „gdje nestaje 2,2 milijuna kuna naših novaca?“

Nadam se ne u besmislena zapošljavanja 20-ak poslušnih partijskih članova.

Jedini zaključak koji se nameće je taj da je krajnje vrijeme za promjenu politike naplate parkiranja !

Koji je razlog tome?

Naplata parkiranja nije rezultirala niti jednom pozitivnom promjenom u gradu, a to znači da nije smanjila gužvu u centru grada, stvorila je neopisivu gužvu rubnim zonama naplate parkiranja, prouzročila je preveliki prihod koji negativno utječe na razvoj trgovine i turizma u gradu i uzrokuje nepotrebno  veliki stres i opterećenje građanima jer se naplaćuje u vrijeme kada nema nedostatka parkirališnih mjesta u gradu i kada nema nikakve logike naplaćivati parkiranje. Ukratko parkiranje je preveliki namet građanima grada, pogotovo onima koji su i parkiranje vlastitog vozila pred vlastitim stanom prisiljeni plaćati uz preveliku cijenu.

Kako promjeniti politiku parkiranja ?

Svatko bi to riješio na svoj način, ima više ispravnih načina, ali ono što je evidentno da treba vrijeme naplate parkiranja ograničiti do 16 sati a ne do 21 sat kako je to sada, isključiti naplaćivanje subotom,  treba uvesti više zona sa više cijena, generalno smanjiti cijenu parkiranja i povećati zonu parkiranja i svakako uvesti pravilo da stanar ne plaća u svom kvartu što je jedno od temeljnih prava kod života u gradu.

Pored toga potrebno je drastično smanjiti iznose dnevne, mjesečne i godišnje parkirališne karte.

Zašto?

Zato da se ljudi vrate u grad,  gradskim trgovinama i gradskom životu, da mladi kada izlaze van ne strepe od kazne do 21 sat navečer, da turisti iz Zagreba ne budu kažnjeni ako popiju kavu subotom u nekom od kafića unatoč tome što su parkirališna mjesta sablasno prazna, da se ne stvaraju gužve u rubnim dijelovima parkirne zone, da grad Karlovac postane „people friendly“.

Što bi se time postiglo?

Svakako bi se postiglo to da bi uži centar grada ponovno oživio, trgovine u gradu ponovno bi se počele otvarati, grad bi ponovno dobio onaj svoj stari gradski štih kada bi ljudi dolazili u centar grada a ne bi iz njega bježali u trgovačke centre na rubu grada samo zbog toga što je tamo parkiranje besplatno i kava ne košta kavu+5 kuna nego samo kavu.

Ukratko promjenili bi situaciju u gradu na bolje, makar si i neznatno umanjili prihod od parkiranja što nam je nasušno potrebno ne bi li spriječili neumitno propadanje samog centra grada i totalno preseljenjenje bilo kakve poslovne aktivnosti na rubove grada gdje se nalaze trgovački centri.

Novac će se ionako vratiti drugim putem preko povećane poslovne aktivnosti u gradu, povećanog dohotka domaćih trgovaca i obrtnika, povećanog džeparca njihove djece, poreza i prireza, placarine, zakupa, spomeničke rente....

Naša Nezavisna lista u svom programu ima upravo prijedlog rješenja ovog problema, koji je ujedno i jedan od uzroka propadanja centra grada i njegovog atrofoiranja od čvrstine oklopa nepovoljnih pravila koje smo si sami propisali.

Nemojmo zaboraviti da je osnovna namjena naplate parkiranja regulacija prometa, a ne zarada, a to bi se predloženom promjenom i ostvarilo.

Dakle, krajnje je vrijeme za promjenu politike parkiranja u gradu Karlovcu !

Zato, dragi Karlovčani, u sljedećoj 2017. godini, pored uspjeha, zdravlja i sreće u životu , želim da Vam parkiranje pojeftini, kao i sve ostale režije koje samom činjenicom da su jedne od najviših u HR, itekako imaju prostora za smanjenje".

Nezavisna lista Davora Petračića

KAportal.hr

 

Izdvojeno


Reci što misliš!