AKTUALNO

KAretrovizor: Karlovački autobusni kolodvor navršava 50 godina i potreban mu je "facelifting"

KAretrovizor: Karlovački autobusni kolodvor navršava 50 godina i
potreban mu je
foto KAfotka.net

Dok se u Karlovcu gradilo planski, od sredine prošlog stoljeća do kraja osamdesetih, postojao je određeni urbanistički red. A onda se u recentnim vremenima dogodio obrat, više gradska politika nije diktirala „ritam“ i standarde urbanističkih promjena, već je iz raznih razloga ustuknula pod pritiskom investitora, bez obzira radilo se o trgaovačkim lancima , ili, recimo crkvi koja je progurala onu selsko-gotičku šaku u oko na poljani pored gradske knjižnice, zgradu posve arhitektonski inferiornu naspram nacionalnog svetišta Sv. Josipa koji i pet desetljeća nakon gradnje odiše svježinom. Mnogo drugih novoizgrađenih zdanja iz spomenutog doba, od onih za javne ustanove do stambenih, služe Karlovcu na čast, u odnosu na današnje konvencionalne gradnje, izgledaju gotovo avangardno i autorski hrabro. Nakon 90-e usudili bi se reći da su tek Aquatika daleko prije svega, pa POS-ova zgrada u Grabriku i željeznička stanica u Novom centru na tom tragu, da sadrže visoku dozu arhitektonske unikatnosti. Doduše, izbor je mali jer se nije nešto puno i gradilo po Karlovcu u zadnjih četvrt stoljeća. Nažalost nismo imali sreće u demokraciji da dobijemo ijednog gradonačelnika vizionara, koji bi imao bar dio ambicije i strasti za ekspanzijom grada jednog Boljkovca ili Dubravčića.

Dakako, u toj graditeljskoj ekspanziji bilo je i nekih rješenja koje bi mogli nazvati neuspjelima. Usudili bi se reći da je autobusni kolodvor u Karlovcu jedan od njih. Na idealnom je mjestu, funkcionalan je, ali rekli bismo da nije reprezentativno arhitektonsko zdanje. Ili samo 50 godina poslije izgleda malo umorno? U svakom slučaju, okrugla obljetnica njegove gradnje dobar je povod da ga se obnovom vizualno osvježi.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

„Autobusni kolodvor do lipnja“, Karlovački tjednik, 21. ožujka 1968.

Nakon dugih dogovora i pregovora oko toga tko će biti investitor i tko izvođač radova konačno je započela gradnja autobusnog kolodvora u Karlovcu. Kolodvor se gradi na površini od 9000 kvadratnih metara između Smičiklasove i Marinkovićeve ulice uz nasip željezničke pruge. Kolodvor treba da bude sposoban za upotrebu do lipnja ove godine znači za tri mjeseca. Ovaj moderni objekt za potrebe saobraćaja i turizma gradi karlovačko komunalno poduzeće „Cesta“ koje je i investitor. Projekte je izradio Zavod za urbanizam i projektiranje u Karlovcu, a financijska sredstva u iznosu od 2,38 milijuna novih dinara osigurala je putnička agencija „Kvarner-ekspres“ iz Opatije.

Autobusni kolodvor bit će najsuvremenije opremljen, a pod istim krovom naći će se tri zgrade kolodvor, ugostiteljski objekt i trgovina s uslužnim servisom. Gradnja autobusnog kolodvora bila je već odavno nužna. Gradom u sezoni prolaze 262 međugradske i međumjesne autobusne linije od čega su 160 njih redovne linije koje saobraćaju preko cijele godine, a 102 su sezonske. U sezoni autobusi prevezu dnevno oko 10.000 putnika, a izvan sezone oko 5000. Postojeća autobusna stanica pred Velikom kavanom odavno je postala nepodesna i usko grlo saobraćaja u Karlovcu. U neposrednoj blizini novog kolodvora počet će uskoro izgradnja još jednog turističko-saobraćajnog objekta benzinske stanice i servisa za pranje i podmazivanje vozila. Ovaj objekt gradit će zagrebačka INA.

Pripremio Tihomir Ivka

Izdvojeno


Reci što misliš!