KAportal KAretrovizor: Karlovački autobusni kolodvor navršava 50 godina i potreban mu je "facelifting" | Karlovački informativni web portal

KAretrovizor: Karlovački autobusni kolodvor navršava 50 godina i potreban mu je “facelifting”

foto KAfotka.net

Dok se u Karlovcu gradilo planski, od sredine prošlog stoljeća do kraja osamdesetih, postojao je određeni urbanistički red. A onda se u recentnim vremenima dogodio obrat, više gradska politika nije diktirala „ritam“ i standarde urbanističkih promjena, već je iz raznih razloga ustuknula pod pritiskom investitora, bez obzira radilo se o trgaovačkim lancima , ili, recimo crkvi koja je progurala onu selsko-gotičku šaku u oko na poljani pored gradske knjižnice, zgradu posve arhitektonski inferiornu naspram nacionalnog svetišta Sv. Josipa koji i pet desetljeća nakon gradnje odiše svježinom. Mnogo drugih novoizgrađenih zdanja iz spomenutog doba, od onih za javne ustanove do stambenih, služe Karlovcu na čast, u odnosu na današnje konvencionalne gradnje, izgledaju gotovo avangardno i autorski hrabro. Nakon 90-e usudili bi se reći da su tek Aquatika daleko prije svega, pa POS-ova zgrada u Grabriku i željeznička stanica u Novom centru na tom tragu, da sadrže visoku dozu arhitektonske unikatnosti. Doduše, izbor je mali jer se nije nešto puno i gradilo po Karlovcu u zadnjih četvrt stoljeća. Nažalost nismo imali sreće u demokraciji da dobijemo ijednog gradonačelnika vizionara, koji bi imao bar dio ambicije i strasti za ekspanzijom grada jednog Boljkovca ili Dubravčića.

Dakako, u toj graditeljskoj ekspanziji bilo je i nekih rješenja koje bi mogli nazvati neuspjelima. Usudili bi se reći da je autobusni kolodvor u Karlovcu jedan od njih. Na idealnom je mjestu, funkcionalan je, ali rekli bismo da nije reprezentativno arhitektonsko zdanje. Ili samo 50 godina poslije izgleda malo umorno? U svakom slučaju, okrugla obljetnica njegove gradnje dobar je povod da ga se obnovom vizualno osvježi.

„Autobusni kolodvor do lipnja“, Karlovački tjednik, 21. ožujka 1968.

  • Nakon dugih dogovora i pregovora oko toga tko će biti investitor i tko izvođač radova konačno je započela gradnja autobusnog kolodvora u Karlovcu. Kolodvor se gradi na površini od 9000 kvadratnih metara između Smičiklasove i Marinkovićeve ulice uz nasip željezničke pruge. Kolodvor treba da bude sposoban za upotrebu do lipnja ove godine znači za tri mjeseca. Ovaj moderni objekt za potrebe saobraćaja i turizma gradi karlovačko komunalno poduzeće „Cesta“ koje je i investitor. Projekte je izradio Zavod za urbanizam i projektiranje u Karlovcu, a financijska sredstva u iznosu od 2,38 milijuna novih dinara osigurala je putnička agencija „Kvarner-ekspres“ iz Opatije.

    Autobusni kolodvor bit će najsuvremenije opremljen, a pod istim krovom naći će se tri zgrade kolodvor, ugostiteljski objekt i trgovina s uslužnim servisom. Gradnja autobusnog kolodvora bila je već odavno nužna. Gradom u sezoni prolaze 262 međugradske i međumjesne autobusne linije od čega su 160 njih redovne linije koje saobraćaju preko cijele godine, a 102 su sezonske. U sezoni autobusi prevezu dnevno oko 10.000 putnika, a izvan sezone oko 5000. Postojeća autobusna stanica pred Velikom kavanom odavno je postala nepodesna i usko grlo saobraćaja u Karlovcu. U neposrednoj blizini novog kolodvora počet će uskoro izgradnja još jednog turističko-saobraćajnog objekta benzinske stanice i servisa za pranje i podmazivanje vozila. Ovaj objekt gradit će zagrebačka INA.

    Pripremio Tihomir Ivka

  • Odgovori