AKTUALNO

KAretrovizor: Karlovačka dilema od prije pola stoljeća - kad se na Korani nisu gradili zidovi nego mostovi

KAretrovizor: Karlovačka dilema od prije pola stoljeća - kad se na
Korani nisu gradili zidovi nego mostovi

Da budemo aktualni s pojačanom senzibilnošću Karlovčana za Koranu i što se s njom u Karlovcu trenutno zbiva, ove nedjelje potražili smo priču kad se na Korani nisu gradili zidovi nego mostovi. Riječ je o betonskom mostu prema nogometnom stadionu kojeg danas uzimamo zdravo za gotovo kao da je građen za starih Rimljana, a zapravo je relativno nov, još nije napunio pola stoljeća. Kao što se vidi iz novinske priče u nastavku, bilo je u to doba mnogo priče o tome je li nužan ili ne, je li možda bolje napraviti ili obnoviti onaj drveni nešto nizvodnije. S druge strane još nije bilo ničega osim Mekušja, pa je zapravo sretna okolnost bila ambicija tadašnjeg republičkog vodstva da odmah nakon gradnje auto-puta Zagreb-Karlovac počne graditi nastavak od Karlovca prema Splitu južnom varijantom preko Turnja, pa bi most na Korani bio koristan za povezivanje ta dva pravca.

Kao i mnogo toga u socijalizmu, onaj dio priče o gradnji auto-puta Karlovac-Zagreb je ispunjen, a rok od pet godina za gradnju novog pravca prema Splitu ostao je samo prazno obećanje, koje je na izvršenje čekalo još gotovo tri desetljeća. U svakom slučaju, gradio se most sa svrhom ili na temelju nerealnih planova, dobro da je izgrađen, jer je ubrzao ostvarenje nekih drugih karlovačkih snova iz tog vremena, kao što je gradnja modernog atletsko-nogometnog stadiona. Nismo baš sigurni da gradnja zidova može doprinijeti ostvarenju bilo kojeg novog karlovačkog sna.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

„Dileme“, Karlovački tjednik, 5. lipnja 1969.

Već na prvoj radnoj sjednici karlovačke Općinske skupštine jedan odbornik zatražio je obrazloženje o sudbini daljnje izgradnje mosta na Korani. Odgovor mu je obećan za jednu od narednih sjednica. O tom pitanju razgovaramo s direktorom karlovačkog Zavoda za urbanizam arhitektom Milanom Bijelićem.

- U izgradnju mosta je do sada uloženo oko 200 milijuna starih dinara. Prema potpisanom ugovoru s izvođačem radova njegov završetak stajat će ukupno 430 milijuna starih dinara. Tome treba još dodati oko 130 milijuna za izgradnju prilaza s obje strane mosta, ako to ne učine pripadnici Armije kako je prije dogovoreno. Trebao bi biti završen najkasnije do konca ove godine – rekao nam je Bijelić.

Svoje potpuno opravdanje, prema Bijelićevim riječima, most će dobiti tek izgradnjom auto-puta Zagreb-Karlovac i drugog brzog auto-puta Karlovac – Split. Ove dvije ceste će okruživati Karlovac, pa bi ih most na Korani spajao. Predviđa se da će auto-put Zagreb-Karlovac biti završen za dvije i pol godine, a Karlovac-Split za oko pet godina. Do tada bi novi most na Korani samo spajao Mekušje i sportski rekreacioni centar s Karlovcem.

Baš zbog ovako dugog čekanja na potpunu opravdanost ovog prilično skupog mosta, ovih se dana pojavljuje dilema oko nastavka njegove daljnje izgradnje. Ima prijedloga da se za oko 100 milijuna dinara izgradi drveni most preko Korane s trajnošću od oko 15 godina. U tom slučaju završetak modernog mosta odgodio bi se za bolje dane. Razumljive su ovakve dileme u ovoj našoj besparici kada treba dobro vagnuti kako utrošiti svaki dinar. Zato bi bilo dobro da građani, a posebno odgovarajući stručnjaci, svojom javnom riječju pomognu Općinskoj skupštini u rješavanju dileme oko mosta. Ne samo to. Bit će još bolje ako se i na stranicama našeg lista bude pojavljivalo više mišljenja o rješavanju i drugih dilema kao što je snabdijevanje grada s vodom, daljnja izgradnja tržnice, rješavanje problema ruševnih zgrada i slično. takav praksa pomoći će novoj Općinskoj skupštini da kroz široki samoupravni mehanizam spriječi svako daljnje, bilo čije, „istrčavanje“ u investiranju koje nema ničeg zajedničkog sa stvarnim materijalnim mogućnostima karlovačke komune. Bit će tada i manje ovakvih dilema.

Pripremio Tihomir Ivka

Izdvojeno


Reci što misliš!