KAportal Gradnja dvokolosječne pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac prošla prvu provjeru, čeka se odobrenje EK, a onda i europski novac - koštat će 3,5 milijarde kuna | Karlovački informativni web portal

Gradnja dvokolosječne pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac prošla prvu provjeru, čeka se odobrenje EK, a onda i europski novac – koštat će 3,5 milijarde kuna

Projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosjeka pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac, vrijedan 3,5 milijarde kuna, dobio je pozitivno mišljenje Jaspersa za sufinanciranje iz fondova EU, a u sljedeća tri mjeseca treba ga odbriti i Europska komisija.

– Do kraja ove godine uslijedit će i potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije i HŽ Infrastrukture kao korisnika ovog projekta. Ukupni prihvatljivi troškovi za sufinanciranje iznose 2,7 milijarde kuna od čega će se kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija sufinancirati 85% iznosa a ostatak iz proračuna tj. sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Po potpisivanju Ugovora o dodijeli bespovratnih sredstava, HŽ Infrastruktura će pripremiti postupak javne nabave za radove i nadzor nad radovima, priopćili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Realizacija tog projekta podrazumijeva rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac u duljini od 44,02 km, a ta je dionica na željezničkoj pruzi Zagreb GK – Rijeka, na trasi tzv. nizinske pruge koja će utjecati na konkurentnost luke Rijeka kroz poboljšanje njezine povezanosti s tržištima srednje Europe poput Mađarske, Slovačke i Poljske.

  • – U svrhu realizacije projekta nizinske pruge, HŽ Infrastruktura trenutno provodi niz projekata sufinanciranih iz fondova EU-a. Riječ je, redom, o rekonstrukciji postojećeg, i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici pruge Dugo Selo – Križevci, zatim o obnovi postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, gdje se uskoro očekuje početak radova. Također, trenutno je u tijeku postupak javne nabave za uslugu izrade studijske dokumentacije za projekte modernizacije željezničke pruge na dionici Oštarije – Škrljevo i dionici Karlovac – Oštarije te je u tijeku izrada projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani, naveli su u Ministarstvu.

    Podsjetili su da je Strategijom prometnog razvoja Republike Hrvatske (2017. – 2030.) izgradnja nizinske pruge definirana jednim od prioriteta i ključnim projektom u željezničkom prometu koji će omogućiti povećanje tereta u Riječkoj luci i podizanje njene konkurentnosti.

    – Cilj je radove na nizinskoj pruzi dovršiti do 2030. godine, kad će pruga će imati kapacitet veći od 20 milijuna neto tona godišnje, zadovoljavajuću propusnu moć te će udovoljavati ukupnom očekivanom opsegu prometa iz riječkog čvorišta, najavili su iz Ministarstva.

    KAportal.hr

  • 3 komentara

    1. ” Cilj je radove na nizinskoj pruzi dovršiti do 2030. godine, kad će pruga će imati kapacitet veći od 20 milijuna neto tona godišnje,”
      “Ukupni kapaciteti luke
      procjenjuju se na 33 milijuna tona godišnje, od čega se 24 milijuna tona odnosi na naftu
      i naftne derivate, a 9 milijuna tona na promet generalnog i rasutog tereta.”
      “Maksimalni godišnji kapacitet kontejnerskog terminala iznosi 170.000 TEU, a
      jednokratni kapacitet uskladištenja kontejnera iznosi 5.000 TEU”

    2. Ide to dalje do Rijeke.
      Ono što je bitno za Karlovac je to da je to prilika riješiti najvažniji prometni problem grada, a to je vijadukt Kupa – Rakovac.
      Dupli kolosjek mora ići skupa s vijaduktom.

    3. I onda tim vijaduktom prozuji niskobrzinski teretni vlak brzinom 160 na sat i to svakih 12 min, u oba pravca praktično kroz centar grada koji slovi kao: Karlovac grad ugodnog življenja. Lokomotiva i 40 vagona prevoziti će teret oko 400 tona, 120 puta dnevno u oba pravca.
      Sve će to završiti na ranžirnom kolodvoru kod Josipdola a naravno kroz Karlovac će samo prozujati. Koji je ono kapacitet Riječke luke?
      A je ga mmaradin narisal i opisal u PPKŽ nema kaj. Nama dim iz auspuha a novo prometno središte cestovno i željezničko s ogromnom industrijskom zonom 40 km dalje od Grada. Sjednemo na niskobrzinski putnički vlak i tamo smo na poslu za 7 min i 36 sk.

    Odgovori