AKTUALNO

EU daje novac za ceste od Novog Mesta preko Karlovca do Bihaća - Dugorešani će još 4-5 godina pričekati na svoj izlaz na autocestu

EU daje novac za ceste od Novog Mesta preko Karlovca do Bihaća -
Dugorešani će još 4-5 godina pričekati na svoj izlaz na autocestu

Kada krasna mreža autocesta u Hrvatskoj i Sloveniji, uskoro i Bosni i Hercegovini, bude ojačana servisnim cestama donijet će nemjerljiv sinergijski efekt razvoja na svim ovim područjima.

Rečeno je to na današnjoj, 5. po redu, međunarodnoj konferenciji o razvoju cestovnog prometa na pravcu Novo Mesto - Karlovac - Bihać, po riječima sudionika iz svih triju zemalja, od iznimne važnosti za svaku od njih.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U Sloveniji taj pravac zovu 3. razvojna os i njen južni dio počinje od izlaza autoceste Novo Mesto Istok, ide do Novog Mesta, prema Gorjancima i na izlazu Maline završava 1. do 4. etapa. Nakon toga ide Belokrajnski ipsilon, kojeg jedan dio ide prema Metliki, drugi prema Črnomlju. Do sad su napravljeni državni prostorni planovi od Novog Mesta do Metlike i Črnomlja, a gradnja 1. i 2. etape počinje ove godine. Procjenjuje se da će izgradnja dijela od Novog Mesta do Metlike stajati nešto više od 100 milijuna eura, od kojih će 39 stići iz EU, a nastavak, do 4. etape, uključujući dvocjevni tunel ispod Gorjanaca, između 250 i 280 milijuna eura.

Unsko-sanski kanton u prvoj fazi planira graditi 18 kilometara ceste Izačić - Bihać, za što će trebati oko 50 milijuna eura. Dionicama koje gravitiraju prema RH iz Unsko-sanskog kantona 12.000 vozila prođe na dan i već su duže preopterećene, a nova transverzala, 3. razvojna os za taj dio BiH je i najbliža relacija sa zapadnom Europom.

Ne zaboravljajući na dobrobit koju će donijeti turizmu, važna je i za karlovačko gospodarstvo, ali i cjelokupno hrvatsko pa i europsko.

- Jer je u pitanju čvorište kroz koje prolazi veći dio od 20 milijuna turista koji dolaze u Hrvatsku svake godine, važno i zbog turističkih atrakcija koje se tu nalaze, ali to je pretpostavka i za razvoj logističke industrije jer daleke zemlje Kina, Pakistan, Brazil... imaju velikih pretenzija poslovati s Europom, a luke Rijeka i Koper pružaju najdublje mjesto u europskom trbuhu za taj posao. Ovo prometno povezianje na kojem sustavno radimo 15-ak godina - a kad smo počeli, nije bilo mreža autocesta ni u Hrvatskoj ni Sloveniji, ni veze autocestom između Novog Mesta i Karlovca i niz drugih stvari - zapravo je uvod u ono što se priprema na popuni tih mreža autocesta s paralelnim, bočnim i servisnim cestama. Nadam se da ćemo se na tom poslu i koordinirati, kazao je predsjednik HGK Županijske komore Karlovac Zlatko Kuzman.

Predsjednik Uprave AC Rijeka - Zagreb Miro Škrgatić, podsjetivši da je 2. etapa čvora Novigrad već trebala biti realizirana, kazao je da slijedi novelacija projektne dokumentacije, te najkasnije u 4 - 5 godina realizacija projekta.

- Duga Resa će dobiti spoj na puni profil autoceste, bit će skraćen put ljudima koji rade u Sloveniji i vikendom odlaze u BiH, a bilo bi dobro i izgraditi spoj D-3 i D-1 jer bi se onda potpuno bajpasirao Karlovac od tranzitnog prometa. Za čvor Novigrad dokumentacija će biti gotova ove i iduće godine, a izgradnja 2021/2023., najavio je Škrgatić, napomenuvši da će dogradnja čvora stajati oko 110 milijuna kuna.

KAportal.hr

Izdvojeno


Reci što misliš!