VIJESTI.hr

Crni petak: Donosimo pregled trgovina s najboljim popustima i savjete kako se zaštititi od prevara

Crni petak: Donosimo pregled trgovina s najboljim popustima i
savjete kako se zaštititi od prevara

Dan nakon američkog Dana zahvalnosti već se tradicionalno obilježava kao razdoblje kada započinju velika sniženja, odnosno "Black Friday" ili kako smo ga nazvali u Hrvatskoj - Crni petak.

Ako ste ikad pogledali snimke iz američkih dućana, vjerojatno se sjećate ogromnih redova, bezobraznog naguravanja i gaženja ljudi s ciljem da ugrabe željeni artikl po sniženoj cijeni.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Razlika između američkog i hrvatskog obilježavanja tog dana je što su u Americi popusti i do vrtoglavih 90 posto dok u Hrvatskoj oni rijetko promašuju 50 posto. Tako ne čudi što u Americi često dolazi do masovnih naguravanja i tučnjava kako bi kupci bili prvi u redovima kad se otvore vrata trgovina.

Taj je dan većini Hrvata unazad nekoliko godina bio prava nepoznanica, a odjednom mu se počela pridavati sve veća pozornost. Tu je glavni razlog isticanje velikih popusta od strane trgovačkih centara i brojnih drugih dućana koji su se priklonili ovoj američkoj tradiciji. Odlučili smo istražiti kako poslodavci u Hrvatskoj obilježavaju taj dan.

Brojni su dućani na svojim stranicama istaknuli najavu velikih sniženja uoči vikenda. No, jesu li sniženja uistinu velika i isplativa ili je to samo jedan od trikova kojim se zadire u novčanike hrvatskih građana?

Donosimo vam popis dućana koji su na svojim stranicama istaknuli koliki popusti očekuju kupce ovog petka, ali i kroz cijeli vikend.

Kako će se taj dan obilježavati u najvećim trgovačkim centrima u Zagrebu?

Areni centar prevladavat će uglavnom popusti oko 30 posto, a maksimalno do 50 posto na određene artike u samo određenim dućanima.

Pregled najvećih popusta u Arena centru:

  • Converse dućan nudi 40 posto popusta na cjelokupan asortiman.
  • Timberland na određene artikle nudi popust do 50 posto.
  • Shooster pak ima 20 posto popusta na sve artikle, a 50 posto popusta na određene artikle.
  • ShoeBeDo vam poklanja 30 posto popusta na novu kolekciju tenisica i 20 posto popusta na zimski asortiman obuće. Istu akciju nudi i Skechers dućan.
  • Terranova je jedan od rijetkih dućana koji nudi popust od 30 posto na cjelokupni asortiman.
  • Sport Vision vam priprema 30 posto popusta na novu kolekciju i dodatnih deset posto na već snižene cijene.
  • Replay je istaknuo popust od 40 posto na cijelu kolekciju jesen/zima.
  • Tom Tailor je istaknuo 30 posto popusta na sve, osim na već snižene artikle.
  • H&M je najavio 20 posto na cjelokupni asortiman.
  • Ludnica Black Friday-a zahvatila je i optike pa tako Ghetaldus nudi 30 posto popusta na sunčane naočale i kontaktne leće.

U oba City centra najavljeni su popusti povodom Crnog petka, a na taj dan čak su odlučili i produljiti svoje radno vrijeme do 22 sata.

Pregled najvećih popusta u City Center One dućanima:

  • Crystal Vision istaknuo je 30 posto popusta na cjelokupan asortiman.
  • Deichmann je priredio 20 posto popusta na svu obuću i torbice koje nisu na sniženju.
  • Galileo je najavio 40 posto popusta na cijelu kolekciju te akcija 1+1 na jakne i kapute.
  • Lisca ima 20 posto popusta na sve izuzev već sniženog.
  • NYX Professional Makeup ponudio je akciju od 30 posto na cjelokupni asortiman osim božićne kolekcije.
  • Posteljina.hr ima popuste od 20 do 70 posto na označene artikle.
  • Yamamay isto nudi popust od 50 posto na određeni dio asortimana.
  • U trgovinama poput H&M-aShoosteraShoeBeDo-a i drugih već navedenih, popusti su isti kao i u drugim trgovačkim centrima.

Avenue Mallu istaknuli su slijedeće popuste:

  • Adidas daje 40 posto popusta na cjelokupan asortiman.
  • Guliver ima akciju od 40 posto na novu kolekciju.
  • H&M je najavio akciju do 50 posto na određene artikle, što je više nego u drugim njihovim dućanima u Zagrebu.
  • New Yorker priređuje 50 posto popusta na određeni dio asortimana.
  • PRAHIR ima veliki popust od 70 posto na srebrni nakit.
  • Retro Jeans isto daje popust na cjelokupni asortiman od 30 posto.
  • Top Sport nudi 40 posto popusta na cjelokupni asortiman.

Ludilo Crnog petka nije zahvatilo samo trgovačke centre nego i ostale dućane u Hrvatskoj.

Tako će se u Jysku održavati produljeni "Black Friday shopping", od 22. - 25. studenog. Najavljuju uštede do 50 posto, a pozivaju i kupce da iskoriste pogodnosti online kupovine kako bi se izbjegle gužve u dućanima.

New Yorkeru su istaknuli kako imaju popuste do 50 posto kroz cijeli tjedan, te su ga nazvali Crni tjedan.

Najveći popusti su najavljeni u HG spotu. Najavili su ogromne vikend popuste do čak 80 posto na brojne proizvode iz raznih kategorija.

Crni dan u Links trgovini na zagrebačkoj Trešnjevci donosi velikih 70 posto popusta na proizvode informatičke opreme, mobitele, dronove i još mnogo toga. Osim velikih popusta pripremili su i nagradne igre i brojne aktivnosti za sve kupce.

Elipso je isto Crni petak proširio na cijeli vikend, a dio asortimana će biti snižen do 50 posto.

Svijet medija najavio je popuste od 20-50 posto, a trajat će cijeli vikend.

Popuste za preko 100 artikala su najavili i u Instar Informatici, a i oni su trajanje akcija produljili na cijeli vikend.

A1 je Black Friday malo uranio i tako su već od srijede započeli s akcijama na određeni dio asortimana u svom webshopu.

Sancta Domenica obradovat će sve ljubitelje igara jer će upravo povodom Crnog petka sniziti cijene igara vodećih izdavača igara, a bit će snižen i asortiman mobitela, televizora i kućanskih uređaja.

Bazzar.hr s nestrpljenjem iščekuje "Black Friday", a oni su ga isto produljili od petka do nedjelje. Poručili su kupcima kako ih očekuju najbolji popusti iz svijeta mode i ljepote, opreme za dom, sportske opreme, dječje i baby opreme i pokloni za sve uzraste. Oni su čak u ponedjeljak 26. studenog uveli tzv. "Cyber Monday" uz posebne akcije na tehniku i gadgete.

Mango je poznat po svojim velikim popustima, a povodom Crnog petka će se cijene snižavati do 70 posto, posebice na stranici njihovog outleta.

Ikea ima popuste druge boje tijekom svakog vikenda u studenom pa je tako ovaj vikend obilježila bijela boja. Od 23.-25. studenog Ikea je uvela "White Friday" i stavili su popust od 20 posto na odabrane bijele proizvode.

Nakon proučavanja akcija u svim trgovačkim centrima i dućanima diljem Zagreba, zaključili smo kako popusti uistinu nisu preveliki. Kada se uspoređuju s popustima u stranim dućanima, vidljivo je da su samo simbolični. Tako velik broj Hrvata artikle na Crni petak naručuje direktno iz Amerike, Njemačke i drugih zemalja koje tom danu pridaju puno veću važnost.

Isticanje "velikih" akcija služi samo za privlačenje kupaca, a na kraju dana akcije nisu u rangu američkih cijena povodom Crnog petka. No, opet i bilo kakav popust dobro dođe jer svaka snižena cijena veliko je olakšanje za sve koji moraju kupiti poneki artikl.

Upozorenje svima koji stvari kupuju preko Interneta

Isto tako, velik broj trgovaca poziva na online kupovinu artikala, a tu se javljaju i brojne druge opasnosti. U tom mahnitom šopingiranju ne gledaju jesu li na originalnoj stranici određenog brenda, pa nasjedaju na online ponude u okviru lažnih oglasa koji se plasiraju ponajprije na društvenim mrežama – Facebooku, Twitteru, Instagramu. Lažnim trgovcima ostavljaju svoje osobne podatke, uključujući i one strogo povjerljive s bankovne kartice, koje potom prevaranti s interneta koriste u drugim transakcijama.

Naime, na stranicama društvenih mreža pojavljuju se oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe s natpisima  "HOT SALE", "80% OFF",  "Discount Sale" ponude i slično.

Otvaranjem poveznice na takvim oglasima od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima  "http" , umjesto  "https".

Izbjegnite lažne stranice

Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili.

Stoga iz Hrvatske udruge banaka korisnike upozoravaju da pri kupnji na internetu obavezno:

  • Sami upisuju web adresu prodajnog mjesta
  • Nikada na web adresu prodajnog mjesta ne dolaze putem poveznica (linkova) sa stranica društvenih mreža ili putem sličnih poruka
  • Prije unošenja podataka o kartici provjere ima li internetska adresa na početku sličicu neotključanog lokota i počinje li s: "https", kao u primjeru
  • Klikom na sličicu lokota provjere pripada li URL adresa prodajnom mjestu.

Na taj način korisnici će izbjeći troškove za transakcije koje nisu izvršili.

Upozorenje MUP-a

"Online ponude su često povoljne, ali čuvajte se prevare", objavio je MUP na svojim internetskim stranicama, donoseći pritom u letku savjete za internetske kupce.

Prilikom kupovine kupci bi trebali koristiti online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije, kada je to moguće jer je veća vjerojatnost da će tako riješiti moguće probleme.

Kupce također savjetuju da prije internetske kupovine istraže recenzije. Za plaćanje je, kažu, bolje koristiti kartice jer tako postoje veće šanse za ostvariti povrat novca.

MUP osim toga savjetuje kupcima da plaćanja obavljaju samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja te da dobro razmisle zatraži li netko od njih uslugu prijenosa sredstava preko banke ili alternativno.

Plaćanja je bolje obavljati samo preko sigurne internetske veze, što znači da treba izbjegavati plaćanja preko besplatnih ili otvorenih javni WiFi-a. Osim toga plaćati bi trebalo samo na sigurnom uređaju zbog čega je dobro redovno ažurirati operativni sustav i sigurnosni softver.

MUP savjetuje kupcima i da se čuvaju oglasa i internetskih stranica koje nude nevjerojatne ponude ili čudotvorne proizvode "jer ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito to nije istinito".

Kupci bi trebali biti sumnjičavi i u slučaju da dobiju oglas kojim su obaviješteni da su osvojili nagradu jer se iza možda krije zlonamjerni softver.

U slučaju da kupljeni proizvod ne stigne, MUP preporučuje kupcima da kontaktiraju prodavača, a ako on ne odgovori na poziv trebali bi se obratiti banci.

Vijesti.rtl.hr

Izdvojeno


Reci što misliš!